Cookie információk

Az Anico webshop teljeskörű funkcionalitásának biztosításához cookie-kat használunk. Számunkra fontos, hogy könnyen használható legyen a webshop, és ehhez elemezhessük a vásárlási és böngészési szokásokat.

További információkért tekintsd meg az Adatvédelmi szabályzatunkat.

Mi, az Anico marketingesei bízunk abban, hogy a cookie-k elfogadásával te is hozzájárulsz ahhoz, hogy a vásárlói és böngészési élményt tovább fejleszthessük.

Egy év eChat adóvevőkkel a Szombathelyi Közterület-Felügyeletnél

Szombathely hazánk legrégebb óta folyamatosan lakott települése. A város Közterület-felügyelete 97,5 km²-en látja el a szolgálatot, melynek kommunikációjához 14 db eChat adóvevőt és Diszpécser Rendszert használnak a mindennapokban több mint egy éve. Kíváncsiak voltunk, hogy váltak be a rádiók, így felhívtuk Ágoston Sándort, a Közterület-felügyelet vezetőjét, és kértünk tőle egy mini riportot.

Kérlek mutasd be a szervezet működését, illetve azt, hogy milyen területen használjátok az eChat rádiókat!

A város Közterület-felügyelete a Polgármesteri Hivatal égisze alatt működik. A város területén működő több, mint 80 darab kamerából álló közbiztonsági célú térfigyelő kamerarendszert a Közterület-felügyelet üzemelteti, valamint látja el annak állandó megfigyelését. Hozzánk érkeznek be a lakossági telefonhívások illetőleg bejelentések is. A közterületi szolgálat irányítását a Szolgálat Irányítási Központ mindenkori vezetője végzi POC-rádió segítségével. Mivel minden szolgálati ág POC rádiókkal került ellátásra, ezért minden kollégám hallja, hogy ki melyik helyszínen intézkedik. Ez rendkívül fontos a kommunikáció szempontjából, mivel nem csak egy bizonyos járőrpár tud egy konkrét feladatról, hanem lényegében a szolgálatos állomány összes tagja. Ez lehetővé teszi számukra, hogy segítsék egymást, különösen akkor, amikor nagyobb volumenű eseményről van szó. A rádiókat nem csak a közterületi szolgálatban használjuk, hanem a belső irodai rendszerben is eredményesnek bizonyultak.

A Közterület-felügyelet szervezeti felépítésében létezik egy 4 fős Mezőőri szolgálat is. Feladatuk a város közigazgatási területének külterületein található szántók és mezők, valamint önkormányzati területek ellenőrzése. Az Állategészségügyi- és Ebrendészeti szolgálat is a Közterület-felügyelethez tartozik, amely 2 fő ebrendészből áll. Fő feladatuk a kóbor vagy agresszív kutyák befogása és gondozása, valamint az örökbefogadásuk elősegítése.

Szombathely körzetület-felügyelet

Az eChat rádiókat bevittétek az irodai környezetbe is? Tehát a mindennapi kommunikációban ugyanúgy be tudnak csatlakozni a hivatalból is.

Igen, abszolút be is vezettük az eChat rádiókat az irodai környezetbe. Tehát a hivatalban dolgozók is csatlakoztak a rádióhálózathoz és használják a rádiókat a mindennapi kommunikációjuk során. Ez azért fontos, mert vannak olyan feladatok, amely során terület ürítést kell végeznünk, például autókat kell eltávolítanunk egy adott területről, annak érdekében, hogy az egyéb társszervek parkokat tudjanak tisztítani vagy parkolókat tudjanak építeni, vagy zárni. Az effajta tevékenység háttértámogatását az irodában dolgozók biztosítják a rádiórendszeren keresztül.

Szombathely közterület-felügyelet

Eltelt bő egy év az eChat rádiók beüzemelése óta. Mennyiben változott meg a munkátok, mióta az eChat készülékeket használjátok?

Az eChat rádiók bevezetése nagyban megkönnyítette a kommunikációt. Korábban a kollégák és az ügyeletvezető közötti kommunikáció mobiltelefonon történt, ami rendkívül lassú és nehezen kivitelezhető volt. Azonban a rádiók használatával a kommunikáció sokkal gördülékenyebbé, gyorsabbá és hatékonyabbá vált. Ez nagyon fontos a rendezvénybiztosításaink és a napi szolgálati tevékenységeink szempontjából is, mivel nagyban növeli a biztonságot és a hatékonyságot.

A diszpécser szoftvert milyen mértékben használjátok?

Nálunk a diszpécser szoftvert szolgálat irányítási központnak nevezik. A központ vezetője felelős az irányításért és a szolgálatban lévők feladat ellátásáért. Ő térképes megjelenítést használ, tehát az asztalán két monitor van. Az egyik monitoron kizárólag a térképes felület látható, amelyről láthatják, hogy melyik egység van a legközelebb az adott feladathoz, és ki a leggyorsabban elérhető a közelben egy adott bejelentés reagálásának érdekében.

 Volt-e problémátok a rádiókkal az elmúlt egy évben?

Volt egy időszak, körülbelül két hét, amikor eléggé sokszor jelentkeztek hálózat-kiesések. Ekkor nagyon gyors és hatékony segítséget kaptunk, de sok időt kellett rászánnunk, hogy kiderítsük, mi lehet a probléma. Végül sikerült megoldani azt. Ezen kívül nem tapasztaltunk problémát. Volt ugyan egy szerver leállás vagy szerver csere egy napig, de ez a rendszerkarbantartás része volt, amit be lehetett tervezni. Tehát összességében nagyon stabilan működik a rendszer, és az elmúlt egy évben ezeken kívül nem voltak komolyabb problémáink, a rendszer nagyon hatékonynak bizonyult.

Szombathely közterület-felügyelet

A tavalyi Savaria Történelmi Karneválon, hogy működtek az adóvevők?

Ezt a rendszert használtuk a Savaria Történelmi Karneválon is. A biztonsági szolgálatnak ugyanez a rendszere volt, így összekapcsolódhattunk a rendőrséggel és más szervezetekkel is. Ezeket a rádiókat osztották ki, és közös kommunikációs csatornákat alakítottak ki. Bízom benne, hogy ez az idei évben is megvalósítható lesz.

Az eChat rendszer sokat fejlődött az elmúlt egy évben, és most olyan újítások is történtek, amit anno ti is szerettetek volna. Ilyen például a szerveren történő beszédrögzítés lehetősége. Használjátok már az új funkciókat?

Igen, használjuk. A diszpécser saját rögzítője is jó, de sokkal praktikusabb, ha távolról elérhető és teljesen automatikus a rögzítés. Például panaszügyek vagy intézkedések elleni panasz esetén nagyon fontos, hogy rendelkezésre álljon a felvétel rögzített verziója is.

Köszönöm a válaszokat. Van esetleg még valami észrevételed vagy kérdésed a rádiókkal vagy a rendszerrel kapcsolatban?

Amikor problémák adódtak, mindig folyamatosan finomítottuk és javítottuk azokat. Minden kérdésemre mindig kaptam segítséget tőletek. Úgyhogy teljes mértékben elégedettek vagyunk az együttműködéssel, és nagyon jól működik a rendszer. Kifejezetten örülünk ennek a pozitív véleménynek. Elnézve a fotókat és a Közterület-felügyelet eddigi eredményeit, nagyon jóleső érzés, hogy ehhez a precíz munkavégzéshez a mi kommunikációs eszközeink is jelentősen hozzájárulhatnak.

Anico Demó Program - Próbáld ki egy hétig ingyenesen az adóvevőket!

  • Szívesen kipróbálnád te is az adóvevőket?
  • Még nem használtál ilyen eszközöket, és nem vagy biztos benne, hogy beválik?
  • Nem tudod eldönteni, melyik modell lenne számodra a legmegfelelőbb?

Az Anico demó programja ezekre a kérdésekre ad választ!

Kattints az Anico demó program megtekintése gombra és igényelj ingyenes demó készülékeket, vagy vedd fel velünk a kapcsolatot:

kerezsi.miklos@anico.hu, +36-30-472-8461

 

Tartalomhoz tartozó címkék: eChat PoC Munkavégzés